10 mei 2009

Haken



De zolder van mijn ouders werd opgeruimd en er kwamen interessante zaken boven water, waaronder een ordner met Ariadnes uit 1976. Mijn moeder was door de vondst al driftig aan het haken geslagen en ik werd al snel met het haakvirus besmet. Deze Belle en Betje vond ik zo schattig en er stond boven 'snel gehaakt', dus dit leek mij een ideaal project. Maar zonder haakervaring, enkel wat vingerhaakervaring, leek het mijn moeder beter dat ik eerst de basisvaardigheden onder de knie kreeg. Ze leerde mij een boekenlegger, of wat er voor door moet gaan (zie foto), te haken. Het is gelukt. Ik ben nu bezig met vasten en stokjes. Belle en Betje zullen er vast nog wel komen.

My parents cleared out the attic and they found interesting things, like craft magazines of 1976. My mum started to crochet and soon I was infected with the crochet virus. Belle and Betje are so cute, so it seems to me the perfect project to start with. But I didn't have any crochet experience at all. So my mum teached me first the basic stitches. Soon I can start with the real project.

Geen opmerkingen: