12 september 2009

Arie

Een paar weken geleden heb ik een boek van de Canadese kunstenares Keri Smith gekocht. Zij probeert met haar boeken, zoals 'How to be an explorer of the world' en 'It's not a book', mensen los te weken van hun vastgeroeste kijk op kunst en creativiteit. Als je op een oorspronkelijke manier naar de wereld kijkt, kun je weer nieuwe dingen creëren. Soms doe ik mijn ogen dicht en stel mij voor dat ik opnieuw geboren word. Als ik dan weer mijn ogen opendoe, kijk ik naar de dingen die mij verwonderen. Door op een andere manier te kijken, zie je dingen die je eerst niet zag. Een jaar geleden ontdekte ik ineens dat er een zekere Arie voor mij in mijn appartement moest hebben gewoond. Toen woonde ik daar zeker al ruim een jaar en het was mij nog nooit opgevallen.
A few weeks ago, I bought a book of the Canadian artist Keri Smith. With her books, for example 'How to be an explorer of the world' and 'It's not a book', she tries to stimulate people to notice things in the world at different ways they normally do. Suddenly you see new things you can create. Sometimes I close my eyes and imagine that I'm born again. If I open my eyes, I try to amaze myself about things I see. A year ago I suddenly discovered that a person named 'Arie' has lived in my appartment before I rent it. I lived there by then for more than a year and I never noticed it before.

Geen opmerkingen: