01 mei 2010

Een lekker hartig taartje

Ik had nog wat hartige taart-plakjes in de diepvries liggen en bedacht toen dat ik behoorlijk wat ijzer nodig had om mijn sloomheid te boven te komen. IJzer in de vorm van verse spinazie, uiteraard! Dus naar de winkel. In slakkengang ook nog wat champignons, tomaten en geraspte kaas erbij gescoord.

Toen de plakjes hartige taart op het aanrecht uitgestald om te laten ontdooien, de spinazie laten slinken in de wok en uit laten lekken in de vergiet. Daarna de champignons gebakken. De kleine quichevorm bekleed met de deegplakjes en met een vork er nog wat gaatjes in geprikt. De spinazie, champignons en tomatenschijfjes er langzaam in geworpen, de kaas er over heen gestrooid en in de oven gezet. Ongeveer 15 minuten. Ik deed 20, omdat ik van sloomheid niet uit m'n stoel in de huiskamer kon komen, maar dat was aan de foto te zien duidelijk te lang ;) Tenslotte nog een pannenonderzetter met het gerecht op tafel en aanvallen maar! Ik voelde me meteen het evenbeeld van Popeye!

Geen opmerkingen: